2014-07-28

OPI - Don't Bossa Nova Me Around

Det blev tyst här under helgen, jag råkade bli upptagen med att lapa sol på stranden och mysa med sambo och vänner och glömde helt bort bloggen! Men det var kanske ett tecken på en bra helg också :)

Idag blir det neutralt igen, känner mig ganska insnöad på ljusa nude/beige/rosa lack just nu, vilket känns lite märkligt såhär när vi haft stekande sommarsol och jag egentligen borde dras till neoner och holos. Det blir en dagsaktuell manikyr idag, jag målade på detta för bara ett par timmar sedan. Hur som helst så är det här Don't Bossa Nova Me Around som kom med vårens/sommarens Brasilieninspirerade kollektion från OPI. Ni har förmodligen sett detta lack lite överallt vid det här laget, jag är lite sen på bollen, men det är inte mindre fint för det!




Färgen är lite svår att beskriva. Det är en väldigt ljus beige färg som drar en aning åt rosa, ibland tycker jag den går lite mot grått också. Påminner lite om Steady As She Rose från samma märke, fast detta är några nyanser ljusare. Formulan var bra, lättmålad och täckte fint på två lager. Inga anmärkningar där! En fin neutral nyans som funkar till det mesta, och som även blir en bra bas för nail art om den andan skulle falla på.

3 kommentarer:

  1. Jag använder sällan såna här lack men det här var rätt tjusigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett fint lack när man önskar något mer dämpat på fingarna :)

      Radera
  2. Det här lacket är så tjusigt! Trivdes fantastiskt bra i det. :-)

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!