2014-03-07

EOTD med Sleek Makeup och Shiro Cosmetics

Idag tänkte jag visa lite smink för en gångs skull, dock bara ena ögat för mitt andra är fortfarande knöligt och svullet så jag besparar er det.





Lila och rosa blev det idag. Har lagt ljusrosa Wildflowers från Shiro Cosmetics Hunger Games-kollektion, The Tributes Collection, på mitten av ögonlocket. Den glittrar fint i guld och grönt också, men det kommer tyvärr inte fram så bra med bara mobilkamera till hands... I inre och yttre ögonvrån lade jag Majora's Mask, en blålila skugga med massor av glitter/skimmer i olika färger, också från Shiro Cosmetics (fast från Zeldainspirerade The Legends Collection).


I globlinjen lade jag rödlila Highness från Sleek MakeUp, deras iDivine Ultra Mattes v2-palett. Det är den tredje skuggan från vänster på övre raden i bilden nedan (hade tyvärr inte någon bra bild själv så fick ta en från teh interwebz).


Den såg inte lika rödaktig ut i paletten som på huden så det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Blandade ut den lite med mörkblå Ink (nr 2 på övre raden) men det blev ändå rött. Jaja.

Slutligen så fick svarta Noir från samma palett agera eyeliner. Målade bara på rakt av med en tunn eyelinerpensel, väldigt hastigt då det plötsligt blev bråttom till jobbet, så inget proffsjobb på den fronten direkt. Mascara på till sist, Skinny Brush Mascara från Eyeko, ingen favorit men den funkar ok. Klart!

Shiro Cosmetics produkter kan beställas från deras hemsida, tar 2-3 veckor med leverans ungefär men sååå värt det, har varit jättenöjd med allt jag beställt därifrån (och har beställt en hel del), utom möjligen några av deras Intertubes. Sleek gillar jag också väldigt mycket, det är prisvärt och bra kvalitet på det mesta. Finns att köpa på bl.a. Brallis.se, Smink.net och Eyecandy.se. Funkar såklart också att beställa direkt från Sleeks hemsida men då skickas det från Storbritannien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!