2014-03-02

Layering med MIYO Nude och L'Oréal Jackie Tweed

Igår blev jag sugen på att testa mina nya L'Oréal Tweed Top Coat-lack, så jag gjorde en enkel layering med det ena av dem. Som bas använde jag ett nudelack från MIYO, med det... uppfinningsrika namnet Nude. Detta var ett impulsköp från ICA Kvantum i ett svagt ögonblick mitt i veckohandlingen. Tyvärr är det helt fel färg för min hudton, den drar liksom för mycket åt persika eller något. Ser helt sjukt ut på egen hand, men tänkte att det kunde funka till layering. Dessutom är det skirt, hade tre lager av MIYO-lacket först, och det hade ev. behövts fyra om det skulle bäras på egen hand.


Ovanpå det så lade jag sedan två lager av L'Oréal Jackie Tweed, som består av små, korta, matta strängglitter i pastelligt blått, gult och orange/aprikos, alltihop i en klar bas. Inköpt på H&M häromdagen. Därefter ett lager Seche Vite som överlack, men hade behövt fylla på med fler lager då det fortfarande kändes en aning skrovligt efter bara ett.


Jag känner mig ganska delad till resultatet. Det blev en rätt fin effekt men jag tror att jag borde testat en annan färg som bas. Något som hade kontrasterat mer mot de gula och orangea glittren kanske. Sen höll det väldigt dåligt, skyller på MIYO-lacket som verkligen inte var någon höjdare för mig. Ni ser kanske hur det är lite hackigt och nött på tummen trots att jag målade på detta igår eftermiddag och inte gjort något annat med händerna än att spela lite piano och slöa i soffan.


Kommer prova detta igen, men med ett annat lack som underlag!

För övrigt så gillar jag namnet på L'Oréal-lacket. Antar att det är en referens till Jackie Kennedy, men är inte säker. Kopplar det till Jackie Kennedy i tweedkappa i alla fall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!