2014-03-17

Nail art för St. Patrick's Day

Nu firar vi ju inte St. Patrick's Day desto mer i Sverige, men det börjar komma mer och mer märker jag. Hur som helst så är guld och grönt de färger jag associerar mest med dagen, och de gör ju sig också himla bra tillsammans. Så lite nail art fick det bli, bara för den goda sakens skull!


Tanken är att det ska vara den irländska flaggan, en guld/grön gradient, lite klöver på guldunderlag, en water marble och slutligen ett leprechaun's belt. Tyvärr är jag inte helt nöjd med denna, mest pga. ring- och lillfingret. Marblen blev skrattretande dålig, jag försökte flera gånger om men lyckades bara grisa ner hela händerna, nagellacksflaskorna, köksbordet, kaffekoppen, mina dotting tools, med mera... Och inte blev den fin heller. Bara att inse att den tekniken inte är något för en klumpeduns som jag.


Själva utförandet på lillfingret är jag inte så missnöjd med, däremot skulle jag ha använt en ljusare grön så kontrasten mellan det gröna och det svarta blivit tydligare. Nåja, då vet jag till nästa gång.


Allt som allt så är det roligt att testa nya tekniker och öva mer på nail art, då det ju är i princip det senaste halvåret jag över huvud taget börjat med det. Men nästa år kanske jag kör på någon enstaka accentnagel istället för olika på alla, jag har inte så mycket tålamod som jag trodde ;)

Jag har använt (förutom bas- och topplack):
  • H&M - In It For The Game
  • China Glaze - Starboard 
  • China Glaze - Papaya Punch 
  • Zoya - Holly
  • OPI - Goldeneye
  • China Glaze - Midnight Kiss
  • China Glaze - Holly-Day
  • China Glaze - Jolly Holly
  • Calvin Klein - Ebony Hates Chris - Black

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ett ansikte på nageln med marble nail art, man ser typ hakan och ett leende :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kanske det gör nu när du säger det! :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!