2014-03-10

IsaDora - Baby Blue

Måndag igen och jag hakar på Blå Måndag hos Tove på Nail Me för första gången!

Råkade visst bli IsaDora igen. Detta är Baby Blue, från sommarkollektionen Pool Party som kom 2010 - jo, jag HAR faktiskt nyare lack också, det har bara råkat bli en massa gamlingar på sistone då de har stått bortglömda så länge och jag tyckte de förtjänade att komma ut i ljuset.



Som namnet antyder så är det ett babyblått lack, och det är i krämfinish. Klart bättre formula än lacket jag visade igår från samma märke. Detta täckte nästan på ett lager, några naglar blev det lite tunt på så jag drog på två lager på alla naglar ändå. Upplevde att det var väldigt självutjämnande och bra. Härlig färg också, nästan lysande blått.

IsaDoras penslar är jag däremot lite tveksam till. Det är bra med stuns i penseln och så, och jag har inget emot att den är såpass bred (även om den kanske är liiite i bredaste laget). Däremot hade jag gärna önskat att den var lite mer rundad istället för tvärt avkapad när den är så bred, så det blir lättare att få en jämn kant vid nagelbanden. Sen är jag inte jätteförtjust i de höga flaskhalsarna heller. Nåväl, allt som allt så gillar jag detta lack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!