2014-03-09

IsaDora - Mellow Yellow

Igår sken solen! Halleluja så glad jag blev! Den kämpar sig ut genom molnen nu också men vill inte riktigt ta sig hela vägen fram. Nåja.

I och med att solen sken så fint igår så ville jag måla naglarna i någon fin vårfärg. Frågade sambon vad han tyckte jag skulle satsa på för färgval, "Ta något vårigt som matchar solen" sade han då, så vi var rätt ense med andra ord. Valde då en gammal goding som hängt med några år, Mellow Yellow från IsaDora, som kom med en vårkollektion från 2011 om jag inte minns fel.

Mellow Yellow är en ljust pastellgul nyans med pärlemoaktigt skimmer, kanske lite åt frosthållet.


Fin färg och inte så frostigt att det blir några påtagliga penseldragsmärken i det. Gör att mina fingrar ser ut att ha en lite märklig ton men det kan jag leva med. Formulan däremot lämnar en hel del att önska. Det blir lite ojämnt och fläckigt, det täcker relativt bra på två lager men jag var tvungen att ta ett tredje för att jämna ut, det såg liksom "smutsigt" ut annars.


Trots det så gillar jag lacket. Tror det är det första gula lacket jag köpte, detta var innan jag helt började nörda ner mig i nagellack. Har alldeles för få gula lack känner jag, det är så fint till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!